Az Intranet egy olyan belső információs portál, amely könnyen kezelhető felületeket biztosít a szervezeti információk, alkalmazások egységes eléréséhez. Egy olyan eszköz, amely felgyorsítja a belső kommunikációt, lehetővé teszi a legfrissebb dokumentumverziók megtalálását, elősegíti a csoportmunkát és integrálja a különböző forrásokból származó, munkavégzéshez szükséges adatokat.
A webes felület következtében külön telepítést nem igényel a felhasználók munkaállomásain. Használatához elegendő egy böngésző. Így tartalma, struktúrája, funkcionalitása gyorsan alakítható, változtatható alkalmazkodva a szervezet változó igényeihez.
A munkatársak idejének jelentős részét lefoglalja a legfrissebb, aktuális szabályzatok, információk, munkafolyamatok, adatok felkutatása. Ezt a folyamatot gyorsítja fel az Intranet és ennek következtében munkaidő megtakarítást érünk el.
A levelezés vagy megosztott mappa rendszerek nem alkalmasak a csoportmunka hatékony támogatására, az aktuális dokumentumverziók egységes elérések biztosítására. A levelezésben például egy-egy dokumentum többféle verziója kering, az egyes felhasználóknál más-más dokumentum verzió lehet, miközben a felhasználónak nincs információja a dokumentum újabb módosításairól. A mindenki számára egységesen, könnyen kezelhető módon elérhető felületeket Intranet rendszer segítségével biztosíthatjuk.
Integráció
Az alkalmazások, adatok egységes megjelenítését, lekérdezését biztosító felület integrálja az egyes alrendszerekből származó információkat. Irányítópult (dashboard) megvalósításával egyszerre áttekinthető a szervezet, csoport, egyén tevékenységeinek összesített státusza, kritikus mutatószámai.
Biztonság
A felhasználók (automatikus) azonosítása és jogosultsági rendszer kialakítása segítségével szabályozható a tartalmakhoz, alkalmazásokhoz való hozzáférés, naplózható és visszakereshető minden műveletvégzés.
Rugalmasság
A tartalomkezelő rendszer lehetőséget biztosít a tartalom, struktúra, funkcionalitás gyors, rugalmas változtatására, újabb modulok bekapcsolására. A felhasználók is bizonyos határok között alakíthatják az Intranet felületét saját igényeik szerint.
Csoportmunka-támogatás
Egy dokumentumon egyszerre több felhasználó dolgozhat, véleményezheti és a rendszer képes kezelni, megjeleníteni a változtatásokat. A feladatkezelő modulok segítségével több munkatárs kezelheti ugyanazt a feladatot és a rendszerben pontosan követhetők a megoldás részletei.
Kommunikációs csatorna
A szervezet számára lehetővé teszi a hatékony belső kommunikációt, üzenetek eljuttatását minden munkatárshoz.
Automatizálás
Automatikus munkafolyamatok, űrlapkitöltés, generált dokumentumok, minták elősegítik a szervezet feladatainak hatékony és időt spóroló megoldását.
Alkalmazások elérése
Egységes felületet biztosít a napi munkához szükséges alkalmazások eléréséhez, egyes alkalmazásokat saját maga valósít meg.
Könnyű használhatóság
A használhatóság szempontjait figyelembe vételével tervezett Intranet rendszer nem igényel betanítást, és pár kattintással elérhetővé teszi a legfontosabb információkat.
Távoli elérés
Megfelelő biztonsági és jogosultsági intézkedések mellett az Intranet távoli elérése is biztosítható. A responsive design és mobil képernyőkre történő optimalizálás segítségével más eszközökön (mobiltelefon, tablet) is használható, megtekinthető a rendszer.
Dokumentumtár
Egységes, státuszinformációval, meta adatokkal ellátott hozzáférést ad a legfrissebb dokumentumokhoz és az egyes előző verziókhoz, archívumhoz is.
Telefonkönyv
Kereshető, listázható telefonkönyv segítségével könnyen megtalálhatjuk az aktuális feladatunk továbbvitelében segítséget nyújtó másik munkatársat és elérhetőségi adatait.
Keresés
A hatékony Intranet kereső a teljes tartalomban keres mind a dokumentumokban, mind a hírekben, és az egyes adatbázisokban is. Így könnyen megtaláljuk a szükséges információkat.
A tartalomkezelő rendszer biztosítja az alábbi funkciók gyors elvégzését, amelyek lehetővé teszik az Intranet egységes felületének kialakítását:
A felületet tervezésénél, kialakításnál érdemes figyelembe venni a használhatóság (usability) alapelveit, legjobb gyakorlatait.
A telefonkönyv kereshetővé teszi, különböző szempontok szerint listázza minden munkatárs aktuális elérhetőségét, adatait. Leggyakrabban a név, telefon, fax, mobiltelefon, iroda, szervezeti egység, e-mail cím adatokat tartalmazza, de kiegészíthető továbbiakkal. Például akár a felhasználók számára is lehetőséget biztosíthatunk fénykép, önéletrajz, rövid ismertető feltöltésére.
A címtár (Active Directory) integráció segítségével elérhető, hogy a munkatársaknak nem kell új felhasználónevet és jelszót megtanulniuk. A rendszer automatikusan belépteti őket az Intranet rendszereibe és ellenőrzi jogosultságaikat ugyanazzal a felhasználónévvel, amelyet a Windowsba történő bejelentkezéshez is használnak.
A telefonkönyv webes adminisztrációs felületén a személyzeti ügyintéző által elvégzett változások azonnal szinkronizálásra kerülnek az Active Directory rendszerrel. Ennek következtében az Outlook globális címlistájában mindig láthatjuk a munkatársak aktuális adatait (mellék, szobaszám, fax, e-mail, stb.). Minden további webes Intranet alkalmazás a telefonkönyvre épül. Ezzel elkerülhető a sok különálló személyi adatbázis állandó frissítése és szinkronizálása.
A háztérkép a telefonkönyv friss adataira támaszkodva az épület alaprajzán jelzi az egyes irodák, munkatársak elhelyezkedését. Így könnyen megtaláljuk a keresett kollégát.
Az értekezletek koordinációját végző munkatárs új értekezlet időpontokat regisztrálhat, felviheti a napirendi pontokat a központi telefonkönyvből kiválasztva az értekezlet előterjesztőjét. Az előterjesztő vagy munkatársa ezután elektronikusan feltöltheti a teljes előterjesztést, melyet minden arra jogosult elolvashat kinyomtatás nélkül. A régebbi értekezletek anyagai bármikor visszakereshetőek.
A naptárat is tartalmazó erőforrás foglaló modul felhasználásával felvihetők az egyes lefoglalható eszközök, tárgyalók. Jogosultságot is adhatunk arra vonatkozóan, hogy mely csoportba tartozó felhasználók milyen erőforrásokat foglalhatnak. A naptárba felvihetők egyszeri vagy ismétlődő foglalások. A modul egységesen minden felhasználó számára átláthatóvá teszi a foglaltságokat.
A belső kommunikáció felgyorsítását szolgálja a több témakörben létrehozott fórum rendszer. Az automatikusan azonosított felhasználók a telefonkönyvből vett nevükkel szólhatnak hozzá az egyes témakörökhöz, véleményezhetik az egyes anyagokat. Automatikus szűrés bekapcsolható.
Az Intranet főoldalán, de minden további menüpontban is megtalálható általában a gyorskereső modul. Néhány betű begépelése után automatikusan elindul a keresés és már gépelés közben láthatjuk a releváns találatokat.
További újdonság a keresési típusok szerint felosztott találati lista megjelenítés. A gyorskereső tipikusan az alábbi adatbázisokban keres:
A feladatkezelő rendszer lehetővé teszi az üzemeltetett informatikai infrastruktúrával (szerverek, munkaállomások, alkalmazások, stb.) kapcsolatos hibák, igények, feladatok, új fejlesztések bejelentését, a bejelentett feladatok előrehaladásának monitorozását, minőségbiztosítását, valamint a feladatokra fordított munkaidő nyomon követését.
A rendszer a fenti feladaton kívül alkalmas általános (és nem csak webes) szoftverfejlesztés, valamint nem informatikai rendszerekkel kapcsolatos projekt koordináció kiszolgálására, monitorozására is.
Az üzleti folyamatok modellezése, racionalizálása, analizálása, felgyorsítása régóta jelent kihívást a vállalatok számára. A munkafolyamat-kezelő és űrlapszerkesztő hatékony eszköz az üzleti folyamatokkal kapcsolatos problémák megoldásában. A munkafolyamat-kezelő rendszere lehetővé teszi, hogy:
Az egyedi űrlapokat egyszerűbb esetekben szavazásra, tanfolyami jelentkezésre, visszajelzés kérésére használhatjuk fel szervezeten belül.
A munkatársak számára egyetlen pillantással áttekinthetővé teszi a rendszer általános állapotát, a feladatok státuszát, fontosságát és határidőre való teljesítését, a legleterheltebb munkatársak és a határidőt túllépett feladatok listáját, a rám váró, és az általam bejelentett feladatokat.
Az irányítópult kulcsfontosságú teljesítmény mutatókat jeleníti meg és ábrázolja olyan formában, hogy azonnal átlátható legyen a teljes rendszer státusza.
A dokumentumtár elérhetővé teszi a leggyakrabban keresett és felhasznált dokumentumokat. Jellemző tartalma: keretszerződések, szabályzatok, munkatervek, utasítások, körlevelek, jogszabályok, iratminták. A legtöbbször elérhetővé teszi az előző verziókat is. A dokumentumok tartalma is kereshető.
Nagy tapasztalattal rendelkezünk Intranet, webes rendszerek tervezésében, fejlesztésében, megvalósításában. Kérje személyes prezentációnkat!
info@webra.hu