2007. április 05.
A Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium számára átadásra került a Webra 3.0 alapú elektronikus ügyintézési és munkafolyamat-kezelő rendszer. Az alkalmazás megfelel a KET X. fejezetében és a kapcsolódó rendeletekben foglaltaknak.
Célja, hogy a Minisztérium ügyfelei az FVM honlapján elhelyezett elektronikus űrlapon keresztül (párbeszédre épülő elektronikus ügyintézés), valamint elektronikus aláírással ellátott e-mail útján (nem párbeszédre épülő elektronikus ügyintézés) kommunikálhassanak a rendszerrel.
Két specifikus munkafolyamat került modellezésre:
-
Külföldön megszerzett bizonyítványok és oklevelek elismerése
-
Szakértői engedély megadására, illetve megújítására vonatkozó kérelmek kezelése.
A fenti két folyamathoz kapcsolódó kérelmeket az FVM ügyfelei elektronikus űrlapok kitöltésével az FVM honlapjáról indíthatják el. A Minisztérium ügyintézői a belső, adminisztrációs felületen megvizsgálják, elbírálják, majd megválaszolják a kérelmeket a munkafolyamat-menedzsment rendszer által leegyszerűsített, ésszerűsített keretek között.
Az adminisztrációs rendszer jelenleg a következő részeket, funkciókat tartalmazza:
-
Felhasználói adminisztráció - melyben a rendszerhez hozzáférők adatai tárolódnak. Itt pontosan meghatározható, hogy ki léphet be a rendszerbe, ott milyen információkhoz férhet hozzá, és mely műveleteket végezhet.
-
Többszintű jogosultságkezelés: mely összefügg a felhasználói adminisztrációval, mivel különböző jogokkal rendelkező felhasználói csoportok definiálhatók, valamint a rendszer minden objektumára (űrlapok, munkafolyamatok, folyamatmodellek, felhasználói adatok) külön megadható olvasási, illetve módosítási hozzáférés.