2009. július 01.
Megrendelő: Fővárosi Állat- és Növénykert
Tevékenységi kör: szolgáltatás, rekreáció
Projekt vége: 2008. december
A Fővárosi Állat- és Növénykert, folyamatos rekonstrukciós tevékenységével, valamint az új állatkifutók, és a modernizált beléptető-és jegyértékesítési rendszer kiépítésével összhangban arculatot és portálmotort is váltott.
Új arculat
A Megrendelő elsődleges igénye volt a hazánkban egyre elterjedtebbé váló SMS üzenetek küldésével indított belépővásárlás és -fizetés integrálása. Együttműködésünk során különös figyelmet fordítottunk továbbá a korábbi honlap archív, illetve még aktuális tartalmainak migrációjára. Hasonlóan fontos volt a design teljes felfrissítése, barátságosabbá, szín- és formavilágában természetközelibbé tétele. A tartalom átstrukturálása és rendszerezése a menü újragondolásával, racionalizálásával valósult meg.
|
Állatkert főoldal |
Elektronikus jegyvásárlás, SMS fizetés
Mostantól a látogatóknak nem kell hosszú sorokat kivárni a kapuban, a jegyeket már elővételben megvásárolhatják SMS-ben. A belépőjegyek ellenértéke így mobiltelefon segítségével is kiegyenlíthető. A jegyszerzéshez internetkapcsolat sem szükséges, mivel a teljes vásárlási tranzakció lebonyolítható SMS üzenetek küldésével: a kívánt típusú jegyek kódját és darabszámát el kell küldeni SMS-ben a 8100966-os számra, majd követni kell az egy percen belül megérkező válasz SMS instrukcióit.
A mobil vásárlás XML-SOAP, UCP protokollra épülő kommunikációját, az SMS-ek tömeges kezelését, valamint az állatkerti beléptető-, és mobil fizetési-rendszerekkel való integrációt úgy valósították meg fejlesztőink, hogy mindhárom magyar mobilszolgáltató ügyfelei igénybe vehetik ezt a gyors, zökkenőmentes szolgáltatást. A T-Mobile, Pannon és a Vodafone esetében a rendszer éles szolgáltatásként használható.
Az SMS vásárlást a következő lépésekkel valósítjuk meg:
1. A felhasználó elküldi a kívánt jegyek kezdőbetűjét (pl. f – felnőttjegy, cs – családi belépőjegy) és darabszámát a 8-100-966-os telefonszámra SMS-ben.
Például f1gy2 = 1 db felnőttjegy és 2 db gyermekjegy
2. A Webra rendszer megkapja az SMS-t mindhárom magyar mobilszolgáltatótól azok saját API-ján és protokollján keresztül. A beérkező SMS üzenetek karaktereinek és darabszámainak helyességét rendszerünk ellenőrzi.
3. A Webra rendszer üzenetet küld a mobil fizetési rendszernek a vásárlás adataival.
4. A mobil fizetési rendszer jóváhagyást kérő SMS-t küld a felhasználónak.
5. A felhasználó egy SMS küldésével jóváhagyja a vásárlást. A jóváhagyás után a mobil fizetési rendszer lebonyolítja a vásárlási tranzakciót.
6. A mobil fizetési rendszer értesíti a Webra rendszert a vásárlás eredményéről.
7. Sikeres vásárlás esetén a Webra rendszer generálja, és SMS-ben elküldi a belépéshez szükséges kódot a vásárlónak.
Az alábbi képeken 1 db felnőttjegy vásárlási folyamatát mutatjuk be.
|
SMS írás jegykóddal |
|
SMS küldés |
|
SMS vásárlás megerősítését kérő üzenet |
Állatvilág megismerése
Az újjászületett
www.zoobudapest.com életkortól függetlenül sok érdekes információval szolgál látogatóinak. A három nyelven működő, képekkel illusztrált fajlista a Kertben fellelhető jónéhány állatfaj fő jellemzőinek leírását tartalmazza, így kiváló lehetőséget nyújt az állatvilág közelebbi megismerésére kicsiknek és nagyoknak.
|
Fajlista három nyelven |
További funkciók
Mivel a Fővárosi Állat- és Növénykert nemzetközi szinten is kiemelkedő látványosság, alapvető az információ több nyelven való közzététele. Jelenleg angol és magyar változat létezik, de tetszőleges számú további nyelvre lefordítva publikálható a tartalom. Az adminisztrációs felületről szerkeszthető programnaptárból minden fontos eseményről, akcióról időben értesülhet a közönség és az érdeklődők.
Szeretteinknek is kedveskedhetünk jeles alkalmakkor: folyamatosan frissülő választékból dekoratív állatfotó-képeslapok küldhetők e-mailben, illetve a webes jegyváltó felületen akár ajándékba is adhatók a belépők. A megajándékozott nevének és email címének megadása esetén az Állatkerti rendszer értesítést küld az ajándékjegyek érkezéséről mind az ajándékozó, mind a megajándékozott személynek.
A portálon fórum és hírlevélre való feliratkozás is helyet kapott, így a látogatók nemcsak a Kerttől kaphatnak információkat, hanem egymással is megoszthatják gondolataikat, ötleteiket. A Webra3.0 portálmotor hírlevélküldő modulja segítségével az Állatkert születésnapi üdvözlő üzenettel kedveskedhet minden, a portálon regisztrált látogatójának, e-mail formájában.
Az állatok mindennapi életét, alkalmankénti költöztetésük folyamatát otthonukból is figyelemmel kísérhetik a látogatók, a publikus felületen ugyanis az adminisztrációs rendszer segítségével a szöveges tartalomba ágyazott videók játszhatók le.
|
Cikk az Állatkert honlapján |