Kihívás: A Művészetek Palotája Budapest és Magyarország egyik legmodernebb kulturális intézménye. A Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem, a Fesztiválszínház és a Ludwig Múzeum komolyzenei, kortárs, jazz, könnyű- és világzenei koncertek, opera és újcirkusz előadások, irodalmi rendezvények és filmvetítések helyszíne. A Müpa fennállásának tízéves évfordulójára készülve korszerűsíttette weboldalát, új hűségprogramot vezetett be és CRM rendszerben konszolidáltatta az ügyféladatok tárolását és kezelését.
Megoldás
A Webra International Kft., a Crane Kft-vel együttműködésben a Webra 3 tartalomkezelő motorra építve olyan innovatív CRM rendszert szállított, amely a Müpa informatikai rendszereivel (weboldal, Interticket jegyeladó rendszer, Kelesys programszervező rendszer) együttműködve támogatja a Művészetek Palotája e-marketing tevékenységeit, segíti az ügyfelekkel, vásárlókkal való kapcsolattartást és párbeszédet, méri az ügyfelek elégedettségét és műfaji preferenciáit, támogatja a Müpa+ hűségrendszer működését.
CRM – Customer Relationship Management – modul: kezeli a Müpa ügyfeleinek személyes adatait, elérhetőségeit, lehetővé teszi gyors keresésüket a leggyakrabban használt adatok alapján (név, e-mail, hűségkártya száma, telefonszám, cím szerint), valamint képes további demográfiai adataik, aktivitásuk alapján, korlátlan számú keresőfeltétellel összetett kereséseket is végezni. Az ügyfelek csoportosíthatóak és címkézhetőek. A CRM rendszer fejlett jogosultságkezelést tartalmaz: mivel az ügyfelek személyes adatainak védelme kiemelten fontos, a Müpa adminisztrátorok egyes csoportjai csak azon modulokhoz férhetnek hozzá, amihez jogosultságot kaptak. A CRM rendszer kezeli a Müpa különböző ügyféltípusait: a koncertlátogató közönség mellett a sajtós, zenész, oktatói és más speciális, szakmai regisztrációkat.
Adattisztítás – a CRM modul optimális működéséhez elengedhetetlen, hogy az ügyféladatok pontosak, naprakészek és hibamentesek legyenek. Ennek támogatására több adattisztítási funkció is van a rendszerben:
Hűségrendszer – A 2014-ben bevezetett Müpa+ hűségrendszer informatikai támogatását is a CRM rendszer végzi: kezeli a vásárlások után járó hűségpontokat, az ügyfelek hűségszintjét és hűségkártyáit, kommunikál a jegyeladó rendszerrel és a honlappal. A Müpa adminisztrátorainak (ügyfélszolgálati munkatársaknak, jegypénztárosoknak) kézi pontfelírásra, pontlevonásra is van lehetősége.
Ügyfélszolgálati rendszer – A CRM rendszer az ügyfélkezeléshez kapcsolódóan tartalmaz egy ügykezelő modult, ami fogadja és feldolgozza a Müpa központi e-mail címeire beérkező e-mail-eket, a feladó e-mail címe alapján a rendszerben létező ügyfélhez kapcsolja, valamint a beérkezett panaszt, kérést, visszajelzést iktatja, és támogatja az ügyintézőt a probléma megválaszolásában. Ügyet, panaszt az ügyintéző természetesen kézzel is felvehet, ha a panasz nem e-mail-ben érkezett, hanem telefonon, szóban, vagy a minden előadás után elkészülő ügyelői jelentésbe került be.
Az ügykezelő rendszeren keresztül valósulnak meg a hűségrendszer egyes szolgáltatásai is: bizonyos hűségszinteken lehetőség van egy koncerthez parkolóhely igénylésére, vagy a hűségkártyával rendelkező ügyfelek számára szervezett exkluzív rendezvényekre való regisztrációra.
Integrációs modulok és API-k – Mivel a Müpában a koncertek szervezését, a jegyek eladását több, egymástól független fejlesztő által szállított szoftver segítségével végzik, a CRM rendszer bevezetésével szükségessé vált egy olyan adatcsere kialakítása, ami lehetővé teszi az ügyféladatok, a hűségrendszerben keletkezett adatok kezelését egy erős titkosítást használó csatornán nyújtott, korszerű JSON API-n.
A Webra CRM rendszer több ponton kapcsolódik az Interticket jegyeladó rendszeréhez. A CRM rendszer innen értesül az egyes tranzakciókról (jegyvásárlás, bérletvásárlás, jegynyomtatás, stb.). Másrészt amikor az ügyfél belép a hűségrendszerbe, hűségkártyájának adatait továbbítja az Interticket felé, mert a hűségkártyával az ügyfél nem internetes (pénztári, bizományosi vagy jegyirodában történő) vásárlásai esetén is jogosult kedvezményre és hűségpont-felírásra.
A Müpa a Kelesys programmenedzser rendszerrel szervezi előadásait, amely a koncert szervezésének megkezdésétől egészen a rendezvény végéig minden lépést és adatot nyilvántart. A Webra CRM rendszer a Kelesys programadatbázisával és ügyfélkezelő moduljával kommunikál.
A Webra CRM rendszer együttműködik az Inetsoft analitikai rendszerrel: rugalmasan összeállítható riportok előállításához szolgáltatja a szükséges bemenő adatokat.
A CRM rendszer lehetővé teszi a hírlevél statisztikai események (megnyitás, kattintás) nyomon követését a Müpa Google Analytics fiókjában, valamint a mupa.hu weboldallal együttműködve lehetővé teszi az ügyfeleknek, hogy Facebook felhasználói fiókjukkal regisztráljanak.
Hivatkozások:
https://www.mupa.hu/
https://www.mupa.hu/mupaplusz
http://crane.hu/
http://mito.hu/
http://www.interticket.hu/
http://kelesys.hu/
http://www.inetsoft.com/
Kapcsolattartó:
Vándor Tamás ügyvezető
tamas.vandor@webra.hu
+36 30 914 8539